Державне підприємство «Документ» – важливий помічник Державної міграці...
main
У Державній міграційній службі України
Державне підприємство «Документ» – важливий помічник Державної міграційної служби
23.12.2015
Державне підприємство «Документ» – важливий помічник Державної міграційної служби
У виступі генерального директора Володимира Швачка зазначалося, що у 2015 році вдалося досягнути істотного поліпшення показників фінансово-господарської діяльності, а їх результати є найкращими за весь час функціонування підприємства.
Лише за 10 місяців отримано дохід у розмірі 140 млн грн, а чистий прибуток склав понад 21,7 млн грн, при цьому до бюджетів усіх рівнів перераховано понад 30 млн грн.
За рахунок отриманого доходу ДП «Документ» виконує своє основне статутне завдання – зміцнення матеріально-технічної бази міграційної служби для забезпечення сучасних умов обслуговування громадян; надання допомоги ДМС України у комплексній автоматизації процесу документування населення та функцій, що безпосередньо із ним пов’язані; реалізація інших організаційних-технічних заходів із поліпшення іміджу Державної міграційної служби.
Так, відповідно до вимог чинного законодавства, підприємство передало на баланс територіальних органів і підрозділів ДМС України основних засобів на суму близько 4 млн грн, а також надало їм допомогу на загальну суму понад 13,3 млн грн.
За кошти підприємства придбано 61 комплект спеціального обладнання для оформлення біометричних паспортних документів, що становить близько 10% від загальної кількості програмно-технічних комплексів Єдиної інформаційно-аналітичної системи управління міграційними процесами.
Усі зазначені заходи з боку ДП «Документ» є вкрай важливими для Державної міграційної служби, особливо у теперішній час, в умовах жорсткої економії бюджетних коштів, яку запровадив Кабінет Міністрів України ще в березні 2014 року (постанова від 01.03.2014 р. № 65). Зокрема, запроваджені заходи передбачають припинення придбання за рахунок державного бюджету багатьох матеріальних активів, необхідних для забезпечення обслуговування громадян за європейськими стандартами.
Отже в умовах постійного скорочення бюджетних асигнувань, що виділяються останнім часом на потреби ДМС, ДП «Документ» дає можливість залучити додаткові кошти, і насамперед кваліфікованих фахівців (скажімо, тих самих програмістів) для вирішення першочергових завдань.
Разом з цим ДП «Документ» також започаткувало системне переоснащення своїх підрозділів для роботи з новим програмним забезпеченням, доукомплектування технікою та спеціальним обладнанням, продовжило розвиток мережі Центрів обслуговування «Паспортний сервіс».
На нараді підкреслювалося, що всі зазначені заходи підприємства по зміцненню матеріально-технічної бази як міграційної служби, так і підрозділів самого підприємства та подальший розвиток «Паспортних сервісів» мають бути продовжені у наступному році.
Заслухавши виступ Володимира Швачка та звіти ряду керівників регіональних філій підприємства, обговоривши стан справ та перспективи розвитку ДП «Документ», учасники робочої наради дійшли спільної думки щодо необхідності зосередження зусиль на наступному:
- підвищення рівня якості послуг, що надаються громадянам, та подальшої їх стандартизації;
- впровадження нових сервісів обслуговування, у першу чергу із застосуванням сфери ІТ-технологій;
- оптимізація єдиного графіку роботи «Паспортних сервісів» та започаткування з січня 2016 року прийому громадян в суботу, а також видача їм виготовлених документів і забезпечення прискореного варіанту їх оформлення.
На Колегії ДМС України 11 грудня 2015 року схвально оцінено роботу ДП «Документ» у сфері обслуговування громадян із паспортно-міграційних питань, а діяльність його Центрів обслуговування «Паспортний сервіс» визнано важливою складовою?функціонування фронт-офісів в рамках реформування міграційної служби.
– Володимире Анатолійовичу, що лягло в основу організації роботи підприємства?
– Дві основні складові. По-перше, забезпечення на добровільних засадах комфортних умов надання якісних та кваліфікованих послуг міграційного характеру. По-друге, створення системи запобігання корупційним проявам.
Краще не боротися з корупцією, а створювати умови для неможливості її існування.
Якщо зазирнути в Інтернет по запиту «закордонний паспорт», то з’являться десятки фірм і компаній, які надають послуги з їх термінового оформлення в усіх містах країни.
Із започаткуванням в Україні оформлення біометричних закордонних паспортів на багатьох сайтах в Інтернеті з’явилися пропозиції сумнівних приватних фірм щодо оформлення громадянам цих документів. Вартість їхніх «послуг» дійсно вражає. Що ж саме роблять усі ці «офіційні партнери ОВІРів» або інші спритники, які обіцяють своїм клієнтам «100%-у гарантію»? Давайте облишимо припущення, а предметну перевірку діяльності таких суб’єктів залишимо правоохоронним органам.
Проте, якщо вивчити питання, чому громадяни сплачують значні кошти посередникам, стає зрозумілим кілька простих речей. Люди воліють:
- не спілкуватися з посадовими особами з непривітними обличчями та формальним ставленням (не в останню чергу у зв’язку з незначною заробітною платнею);
- не витрачати час у чергах, найчастіше перебуваючи в непристосованих приміщеннях (через дефіцит бюджетних коштів на їх облаштування);
- отримати послугу, нехай і платну, розуміючи, за що вони платять та в який спосіб (бажано не в руки чиновників, а через каси банків або платіжні термінали).
Усі ці бажання громадян враховано при організації роботи «Паспортних сервісів», і в будь-якому разі кращим буде своєчасне оформлення документів через підприємство з державною гарантією, аніж сподівання дотримання усних обіцянок посередників.
Визначальним в організації роботи підприємства та в рамках концепції реформування міграційної служби є застосування системи фронт-офісів (прийом документів) та бек-офісів (розгляд заяви, прийняття рішення, оформлення результату).
Так, за принципом побудови Центр обслуговування «Паспортний сервіс» є тим самим фронт-офісом, який забезпечує здійснення в сучасних комфортних умовах прийому громадян з питань отримання ними послуг по лінії ДМС, крім того дає їм можливість скористатися іншими необхідними послугами (фотографування, ламінування, апостиль, послуги нотаріуса, страхування тощо).
Найголовніше – він забезпечує дотримання ключового принципу: відокремлення заявника від посадової особи, яка приймає рішення. А відсутність безпосереднього контакту громадянина з чиновником – це прямий шлях до викорінення корупційної складової в роботі будь-якого державного органу.
Така організація роботи «Паспортних сервісів» суттєво збільшує кількість місць прийому громадян з міграційно-паспортних питань, що, у свою чергу, збільшує кількість наданих ДМС України послуг.
– Чи буде підприємство брати участь у запровадженні ІD-карт, використання яких було анонсовано з січня 2016 року?
– Безумовно. На підприємство покладено кілька завдань, насамперед для фахівців у сфері ІТ-технологій щодо специфіки організації роботи з новим програмним продуктом. До речі, саме силами програмістів підприємства проведено оновлення програмного забезпечення ІС «Послуги» підприємства та ІС ДМС. Крім цього, Центри обслуговування «Паспортний сервіс» виконуватимуть функцію фронт-офісу під час оформлення громадянам паспортних документів нового зразка.
– Через кілька днів Новий рік. Які враження від року, що минає?
– Рік видався непростим, багато що підприємству вдалося здійснити у запровадженні нових стандартів та сервісів обслуговування людей, але й багато потрібно завершити, насамперед у сфері ІТ-технологій, створенні надійних електронних взаємовідносин між суб’єктом звернення та суб’єктом надання послуг.
Користуючись нагодою, зичу всім працівникам підприємства та міграційної служби здоров’я та щастя.
Окремо бажаю всім нам постійно підвищувати професійний рівень, аби кожен працівник плідно працював на користь підприємства.
В.П. Поліщук
news_gallery_bcrumbs:
related_news:
18.02.2025
Громадяни України чоловічої статі віком 18-60 років, які подали документи на виготовлення паспортів до 25 квітня 2024 року у ДП «Документ...
08.02.2025
3 лютого 2025 року Президент України підписав Закон № 4191-ІХ, який забезпечує спрощене отримання українського громадянства для другого і...
08.02.2025
Відбулось перше, установче засідання Координаційного центру із співробітництва з Європейською міграційною мережею під головуванням Наталі...
comments:
no_commentsadd_comment: